top of page
VR-1.jpg
Oppslukende virtuell rehabilitering

Immersive Virtual Rehabilitation lar deg jobbe med rehabilitering av hånden, de øvre lemmer, dagliglivets aktiviteter, prehension eller praksis med en helt ny tilnærming.

Oppslukende virtuell virkelighet for hånd- og overkropp

Denne nye terapien er designet av klinikere med spesifikke rehabiliterende mål.

Den tillater analytisk arbeid med mobiliteten til de øvre lemmer og hodet. I et gamified miljø kan du enkelt trene på manipulasjonsaktiviteter, uten å bruke hansker eller kontroller, uten å måtte desinfisere eller kalibrere noe.

Ved å bruke virtual reality-briller (Oculus Quest / Oculus Quest 2-modeller) tilbyr Lek deg Frisk* 15 øvelser og 2 vurderingsoppgaver.

Hovedfordelene med Immersive Virtual Rehabilitation

VR-2-1.jpg

Fysisk rehabilitering av overkroppen

VR-2-2.jpg

Håndtere oppgaver og aktiviteter i dagliglivet

VR-2-3.jpg

Rehabilitering med nevrologiske pasienter

VR-2-4.jpg

Øvelser av oppmerksomhet, hukommelse og andre kognitive aktiviteter

Rehametrics tilbyr spesifikke rehabiliteringsøvelser basert på gamification. Å bruke spillet som et terapeutisk verktøy øker pasientens motivasjon og aktive deltakelse, en avgjørende faktor for suksess i rehabiliteringsbehandling

For klinisk bruk

Rehametrics Immersive Virtual Rehabilitation er medisinsk utstyr med CE-merking. Privatpersoner kan ikke anskaffe Immersive Virtual Rehabilitation direkte. Løsningen må alltid brukes under veiledning og tilsyn av helsepersonell.

Tilpassing av behandling

Rehametrics virtuelle rehabiliteringsøvelser inneholder en rekke tilpasningsmuligheter. Disse lar fagpersonen tilpasse øktene individuelt. Du kan endre tider, vanskelighetsgrad og konfigurere oppgaven for hver enkelt tilfelle.

Pasientmotivasjon

Virtual reality er oppslukende av natur. Det sørger for at pasientene forblir absorbert i spillet og utfører oppgavene, mens de har det gøy. Gamification (bruk av videospill i terapi) viser seg å øke pasientens aktive deltakelse.

Kontroll av profesjonelle

Systemet lar fagpersonen ha kontroll til enhver tid. På dataskjermen kan fagpersonen samtidig se hva pasienten ser i Oculus-brillene sine. I tillegg lar den deg analysere hvordan ytelsen din er på oppgaven og, i løpet av samme økt, foreta justeringer eller endre øvelser.

Øvelser med Virtual Reality-briller

Vi jobber kontinuerlig med å forbedre og utvide programvaren vår, så utvalget av tilgjengelige øvelser økes med jevne mellomrom. Her kan du se noen eksempler på øvelser:

udvid.JPG
slåsammen.JPG
  1. Økter er mer stimulerende og morsomme, noe som øker pasientens motivasjon.

  2. Legger til rette for aktiv pasientmedvirkning. Uten å være klar over det, blir pasientene mer involvert i terapi og jobber hardere.

  3. Tilbyr utvidet tilbakemelding i sanntid. Bruken av positiv forsterkning er kraftig og umiddelbar.

  4. Aktivitetssimulering er trygg, og eliminerer frykt for feil eller frustrasjon.

udvid.JPG
slåsammen.JPG
  1. Dette er videospill for rehabilitering, designet med et spesifikt terapeutisk mål i tankene.

  2. Det er mulig å justere oppgave til pasientens nivå.

  3. Klinikere kan se alle pasientens bevegelser på skjerm og justere økten i sanntid fra datamaskinen.

  4. Rehabilitering er mer standardisert, med kontrollerte variabler.

udvid.JPG
slåsammen.JPG

Du må ha et Oculus Quest eller Oculus Quest 2 virtual reality-headset som tilbyr håndsporingsmuligheter.

Etter å ha anskaffet Oculus Quest kan du laste ned Rehametrics VR-applikasjonen direkte fra Oculus-butikken og kontakte oss for å leie / aktivere lisensen.

Du trenger ikke noe annet: ingen spesielle hansker, joysticks eller kontrollere.

udvid.JPG
slåsammen.JPG

Flere og flere kliniske studier viser hvor nyttig oppslukende virtuell virkelighet kan være når den brukes til terapeutiske formål.

For eksempel for rehabilitering av overkroppen for slagpasienter, for behandling av skjelvinger, eller for å lette stimulering og aktivering av speilnevroner.

Kontakt oss hvis du vil at vi skal sende deg noen av disse studiene.

slåsammen.JPG
udvid.JPG

Klinikere velger hvilke oppgaver pasientene skal utføre og konfigurerer disse til pasientens nivå.

Når dette er gjort, kan pasienter ta på seg virtual reality-brillene og begynne å trene.

Det er øvelser for å trene finger-, hånd-, håndledd-, albue- eller skulderbevegelser, som også har spillfaktoren som videospill gir.

slåsammen.JPG
udvid.JPG

Takket være programvaren Rehametrics, vil klinikere kunne se alt pasientene deres gjør på PC-en.

De vil ha sanntidskontroll over oppgavene som utføres av sine pasienter, og være i stand til å gjøre endringer i oppgavens vanskelighetsgrad eller varighet eller i selve oppgavetypen.

udvid.JPG
slåsammen.JPG

Alle de pasientene som har behov for øvelser for overkroppen, både ved rehabilitering av nevrologiske pasienter så vel som for de som lider av muskel- og skjelettlidelser.

Så lenge det ikke er kontraindikasjoner eller en klar avvisning fra en pasient.

bottom of page